Projenin Adı | Yapay Zekâ Temelli Algoritmalar ile Yüksek Kaliteli Sınav Sorularının Otomatik Üretilmesi |
Proje Yürütücüsü | Prof. Dr. Candan Gökçeoğlu |
Araştırmacılar | Doç. Dr. Halil İbrahim Ünser, Prof. Dr. Müge Artar, Arş. Gör. Mustafa Fenerci, Arş. Gör. Şeymanur Başgöze, Esmanur Çelikten, Aslıhan Gökçe |
Proje Türü | Bilimsel Araştırma ve Geliştirme Projesi (BAGP) |
Ait Olduğu Birim | Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu |
Süresi (Ay) | 24 Ay |
Proje Özeti | Dünyadaki bilimsel ve teknolojilik gelişmeler son derece yüksek bir hıza ulaşmış, dolayısıyla bu durum özellikle Üniversite eğitimini doğrudan etkilemektedir. Bununla birlikte Yüksek Öğretimde Kalite odaklı çalışmalar gerek derslerin gerekse sınavların belirli standartlara ulaşmasını hedeflemektedir. Hızla değişen Dünyada ders içeriklerinin de sürekli güncellenmesi ve sınavların da bu güncellemeyi yakalaması gerekmektedir. Ayrıca sınavlar standart ölçe-değerlendirme tekniklerine ve program çıktılarına uygun biçimde hazırlanmalıdır. Diğer bir ifade ile, bir programdaki hiçbir ders tek başına değerlendirilmemeli bir bütünün parçaları olarak ele alınmalıdır. Bu durum eğitim-öğretimde uluslararası standartları yakalama bağlamında katkı koyacağı gibi gereksiz kaynak israfını da engelleyecektir. Bu anlamada önerilen proje yapay zekâ ile Üniversitede verilen dersler için yüksek kaliteli sınav sorularının üretilmesini hedeflemektedir. Bu amaçla proje kapsamında gerçekleştirilmesi planlanan sistem, standart ve güncel akademik ihtiyaçlara göre uyarlanmış yüksek kaliteli sınav soruları ve kaynaklarının oluşturulmasını otomatikleştirmek için tasarlanacaktır. Kişiselleştirilmiş, ilişki sorular üretmek için eğitim içeriklerinden yararlanacaktır. Günümüzde yapay zekâ teknolojileri oldukça gelişmiş ve hemen her alanda bu teknolojilerden yararlanılmaya başlanmıştır. Çok sayıda genel amaçlı yapay zekâ araçları yüksek doğrulukla çalışmakta ve gündelik hayatta kullanılmaktadır. Ancak özel amaçlı yapay zekâ algoritmalarını üretmek, eğitmek ve kullanma konusu Ülkemizde göreceli olarak hala yenidir. Ancak bu teknolojiler oldukça hızla ilerlemekte ve mümkün olduğunca kısa sürede aksiyon almak yakın gelecekteki başarının anahtarı olacaktır. Bu nedenle toplumların gelişmesinin temeli olan eğitim-öğretim alanındaki bir problemi çözmek üzere kullanımı yüksek öneme sahiptir. Bu amaçla yapılacak çalışmanın hem bilimsel hem de uygulama açısından önemli sonuçları olacağı açıktır. |
Projenin Temel Amacı | Ders öğrenim çıktıları ve program yeterliliklerine uygun şekilde sınav sorusu üretmeyi amaçlamaktadır. ALMS sistemine yüklenen ders materyallerinden sınav sorusu üretmektedir. Bu sınav sorularına yönelik esaslar şunlardır: – Otomatik soru üretimi : Sistem, hem çoktan seçmeli hem de açık uçlu sorular üretmek için eğitim kaynaklarını (PDF’ler, slaytlar, videolar) işlemektedir. İçeriği anlamsal olarak uygun parçalara bölmekte ve referans için ilgili pasajları çıkarmaktadır. Sorular zorluk derecesine göre kategorilere ayrılmakta (kolay, orta, zor) ve her soru doğru cevabı ve bir açıklamayı içermektedir. – Soruların Dinamik İnce Ayarı: İlk soruları oluşturduktan sonra kullanıcılar, yeni soru setleri oluşturmak için içerikleri birleştirerek veya ayarlayarak bunları ince ayarlayabilmektedir. – Öğrenme Sonuçlarıyla Entegrasyon: Sistem, soruların belirli öğrenme sonuçlarıyla uyumunu izlemektedir. – Geribildirim Odaklı İyileştirme: Öğretim elemanları ve akademik komiteler, oluşturulan sorulara geribildirim sağlayarak sistemin zamanla iyileştirilmesine yardımcı olabilmektedir. – Ölçeklenebilirlik ve Özelleştirme: Sistem, her biri 1.000 sorudan oluşan 1.400’e kadar dersi destekleyerek geniş bir soru bankası kapasitesine sahiptir. – Aynı Soruların Ardışık Sınavlarda Kullanılmaması: Tekrarların önlenmesi için Sistem, soru havuzundaki soruların aynı akademik yıl içerisinde tekrarlanmamasını sağlamaktadır. |
KÜN'de YZ
Benzer Yazılar

Genel
Üniversitemiz Yapay Zekâ Destekli Eğitim Hamlesi KÜNAsist’i Tanıttı!
Üniversitemiz, yükseköğretimde dijital dönüşüme öncülük edecek yeni projesi KÜNAsist’i kamuoyuna tanıttı. Öğretim elemanlarının eğitim-öğretim süreçlerindeki iş yükünü azaltmak ve akademik üretkenliği artırmak amacıyla geliştirilen bu

Etkileşimli e-öğrenme Modülü Geliştirme Projesi
Projenin Adı Etkileşimli e-öğrenme Modülü Geliştirme Projesi Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Müge Artar Araştırmacılar Doç. Dr. Derya Atalan ErginDr. Öğr. Üyesi Gündüz Güngör Proje Türü

Yeşil Bilişim: Sürdürülebilir Teknoloji ve IT Çözümleri
Proje, bilişim sistemlerinin çevresel etkilerini azaltarak sürdürülebilir bir dünya hedefinde önemli bir rol oynadığını vurgulamakta ve bu doğrultuda, veri merkezlerinin enerji verimliliğinin artırılmasından, cihazların ömrünü
Bizimle İletişime Geçin
Aklınıza gelebilecek her türlü soruyu yanıtlamaktan ve hangi hizmetlerimizin ihtiyaçlarınıza en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.